sâmbătă, 4 decembrie 2010

De Crăciun

OOO, ce frumos, vine Moş Crăciun şi Moş Nicolae, cadouri, colinde, zăpada, sarmale, caltaboş şi toate lucrurile care se fac în această perioadă. Mie nu îmi place Moş Nicolae, de ce mi-ar plăcea, Moş Nicolae e fratele mai mic a lui Moş Crăciun, care e mai zgârcit, îmi aduce nişte dulciuri pe care dacă mă rog un pic de părinţii mei mi le cumpără ei. Şi ce mă mai enervează la Moş Nicolae, e că dacă nu sunt cuminte îmi aduce o nuia. De ce să îmi aducă o nuia, ce, tata nu are curea, mama nu are lingură de lemn? De ce să le aducă Moş Nicolae instrumente noi cu care să mă bată dacă nu sunt cuminte? Şi de ce vine şi îmi pune dulciurile sau nuiaua în bocancii forate bine lustruiţi, că dacă nu sunt foarte bine lustruiţi nu poate să îmi pună dulciurile acolo că îi e scârbă de noroi sau nu ştiu exact, dar oricum, de ce le pune în bocanci şi nu vine să mi le dea în mână, cum face Moş Crăciun, deşi şi el mai pune cadourile sub brad, ce, e prea urât, are bube pe faţă, nu are haine, iar atunci copiii s-ar speria de el? Moş Crăciun e cel mai tare.



De Crăciun peste tot se aud colinde, nimeni nu mai ascultă manele, rock, jazz sau alte genuri muzicale, toată lumea ascultă numai colinde. Iar copiii merg la colindat în speranţa că mai fac şi ei un bănuţ să îşi cumpere ceva. Când eram mic mergeam şi eu, deşi eu niciodată nu prea am făcut bani mulţi şi nici măcar nu mă distram. Mergeam cu un prieten din uşă în uşă, sunam la o uşă, linişte deplină,auzeam paşi, pe care persoana de după uşă încerca să îi facă astfel încât să nu se audă, se uita pe vizor şi zicea în şoaptă: colindatoriii ! linistee! Şi nu ne deschideau uşa, de parcă dacă făceau gălăgie şi îi auzeam că sunt acasă strigăm: băăă, aici sunt acasă, veniţi, ăştia nu vor să îl primească pe Hristos! De Crăciun toată lumea e acasă şi nimeni nu e acasă. Mă mai trimiteau părinţii la rudele apropiate să le colind. Le dădeau telefon înainte şi le ziceau: vedeţi că vine Billy să vă colinde. Mergeam, sunam la uşă, deschideau, iar apoi începeam să colind, evident după întrebarea: primiţi cu colindul? iar rudele răspundeau: dea, normal că nu puteau să zică NU! Şi începeam să îi colind, apoi ei se plictiseau şi plecau iar eu ziceam: heei, aici colindă un om, nu latră un câine! Apoi veneau îmi dădeau nişte bani şi plecam la următoarea rudă, unde povestea era la fel.



De Crăciun fiecare femeie face tradiţionalele sarmale. Sarmale mici, mari, în varză murată, în varză normală, în foi de vită, puse la congelator din toamnă să nu cumva să nu aibe să facă de Crăciun sarmale în foi de vită. Nu există casă în care să nu fie sarmale. Mă gândeam, oare de ce se fac sarmale? Oare pentru că lumea tăie de Crăciun porcul şi au multă carne de porc? Dar atunci de ce nu fac mititei, că şi ei sunt la fel de tradiţionali.

De Crăciun se împodobeşte minunatul brad cu tot felul de globuri, globuleţe, ghirlande şi beculeţe de toate culorile şi cel mai important, se pun bomboane în el. Bomboanele din pomul de Crăciun mi se par geniale. Mă cam enervează că eu nu le-aş mai bune în brad, de ce să mă chinui să le iau din brad să le mănânc când pot să ţin foarte frumos cutia cu bomboane lângă mine şi să mănânc? Dar mama îmi spune să le agăţ în pom şi le agăţ, doar de Crăciun trebui să fim ascultători. Nu prea îmi mai place când trebuie să dau cu aspiratorul pe sub brad după câteva zile după ce l-am împodobit, acesta începând să se usuce şi să se scuture. Dar pentru acel miros de brad natural merită să dau cu aspiratorul şi să mă chinui să nu mananac toate bomboanele din el odată.

Si cam asta este de Crăciun, cea mai minunată sărbatoare a anului :)

2 comentarii:

  1. Cu descrierea asta deja simt Craciun mai aproape:X...cu sa nu iti placa o sa asemenea sarbatoarea cand raspandeste numai fericire si veselie...sa nu mai zic de mancare:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu descrierea asta parca simt Craciunul si mai aproape:X...cum sa nu iubesti sarbatoarea asta cand raspandeste atata fericire si veselie peste tot...ca sa nu mai zic de mancare:))

    RăspundețiȘtergere