miercuri, 15 septembrie 2010

Timpul


A scris Elena articolul acela caruia i-a dat titlul "timpul". Dandu-i acest titlu mi-am pus intrebarea: ce este timpul?


Si mi-am dat seama ca nu prea stiu sa ii dau o definitie timpului. Ce este timpul? Ceea ce trece pe langa noi tot timpul; e aiurea pentru ca si in mica definitie pe care am incercat sa o dau acum, am folosit cuvantul "timp", nu poti da o definitie asa:)) Si timpul nu trece asa ca si cand ceva sau cineva ar trece pe langa mine, e asa o chestie relativa. Daca nu ma intreaba nimeni stiu ce este timpul, dar daca sunt intrebat, nu prea mai stiu ce este.

Stim clar ca exista timpul, daca nu ar exista, nu ar exista trecutul, prezentul sau viitorul. Trecutul nu mai exista, doar in mintea fiecaruia dintre noi, viitorul inca nu exista, dar stim ca va fi candva, singurul timp real este prezentul, care trece, in fiecare milisecunda prezentul transformandu-se in trecut.


Oamenii au inceput inca din antichitate sa masoare timpul cumva, egiptenii au inventat ceasul solar. Orele fiind determinate dupa cum se misca umbra unor obiecte. Mai tarziu a aparut clepsidra. Nu se stie un an exact cand a aparut primul ceas, dar se stie ca a aparut prin 1300. Primul ceas public fiind facut si ridicat in Milano, Italia in anul 1335.


Stim ca timpul se scurge clar si uniform, dar fiecaruia dintre noi ni se pare ca timpul trece total altfel, ganditi-va cat de repede trec orele de engleza pentru Dana, si cat de greu trec orele de engleza pentru Flaviu sau pentru altcineva caruia nu ii place engleza asa mult, ca mine de exemplu:)) Teoria relativitatii spune ca daca atingi o tigaie incinsa o secunda ti se va parea o ora, dar daca stai cu persoana iubita, o ora ti se va parea o secunda.(e putin personalizata sa zic asa, da merge:)) )


Totusi, toata lumea stie ce este timpul si totusi nimeni nu poate spune ce este.


5 comentarii:

  1. bili esti foarte filozofic de la "un timp" si nu zic ca e un lucru rau.
    bravo :*

    RăspundețiȘtergere
  2. eram aproape sigura ca a scris laura...si chiar ma gandeam ce o fi apucat-o...de la tine :)) ma asteptam, ca doar e specific fecioarelor sa analizeze toata ziua si scama de pe sacou. "de unde o fi aparut?, cum a zburat prin aer ca sa ajunga pe sacoul meu? oare cine a mai purtat-o? oare cum a scapat de ea? oare cum voi scapa eu de ea?", nu? ceva de genu:)))

    "sa analizam:-? "

    RăspundețiȘtergere
  3. Deci, sa analizam.
    Cam asa ceva, dar eu nu mai analizez scamele de pe sacou, pentru ca il am pe Frami care lasa par, desi acum esti tuns, si am par pe sacou mai tot timpul:)) Dar in rest, cam despic firul in 14 si analizez tot:))

    RăspundețiȘtergere
  4. ti-am batut joc de pisica :)). arata infiorator. sper sa ii creste repede intapoi paru' :*.

    p.s.: cand intrii pe mess sa un mesaj ca sa iti trimit melodia pe care ai tot fredonat-o zilele astea ca m-ai innebunit cu ea

    RăspundețiȘtergere